Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

EA odrzuciło Alice: Asylum, złamany American McGee wycofuje się z gier
Po ponad dekadzie prób opracowania trzeciej części serii Alice jej twórca, American McGee, wreszcie się poddał. Deweloper nie tylko nie zamierza więcej podejmować prób wyprodukowania kontynuacji historii, ale nie chce już w ogóle tworzyć żadnych gier.

Kontekst: od premiery Alice: Madness Returns w 2011 roku twórca wielokrotnie próbował przekonać firmą Electronic Arts do wyprodukowania kontynuacji. Ostatnim podejściem było Alice: Asylum. Dzięki wsparciu finansowemu fanów McGee był w stanie opracować tzw. Biblię Projektową, czyli kilkusetstronicowy dokument ze scenariuszem, pomysłami na rozgrywkę i wieloma grafikami, pokazującymi jak miałaby wyglądać ta gra.

American McGee prowadził rozmowy z Electronic Arts, podczas których zaprezentował firmie wspomniany dokument, jak również plan produkcyjny opracowany ze studiem deweloperskim Virtuos Games. McGee chciał, aby EA sfinansowało produkcję Alice: Asylum, ale był także gotów uzyskać od wydawcy jedynie licencję na opracowanie tego tytułu, który w takim wariancie wydałaby inna firma.

Electronic Arts odrzuciło obie te propozycje. Wydawca stwierdził, że w obecnych warunkach rynkowych opracowanie nowej odsłony tej marki nie jest dobrym pomysłem. Jednocześnie nie zgodził się także na udzielenie licencji, twierdząc, że seria jest zbyt ważną częścią dorobku EA.

Taka odpowiedź wyraźnie załamała twórcę. American McGee ma już dość. Ogłosił, że nie podejmie już kolejnych prób opracowania kontynuacji cyklu. Co więcej, w ogóle opuszcza branże gier.

Twórca stwierdził również, że jeśli w przyszłości EA zdecyduje się nową Alicję, to on nie chce mieć nic wspólnego z tym projektem.

Trudno nie zrozumieć emocji twórcy. Ciągłe porażki prób wskrzeszenia tej serii zrobiły swoje. Niektórzy mogą argumentować, że McGee powinien po prostu opracować nową grę w tym stylu i wykorzystać do tego inną klasyczną dziecięcą markę. Deweloper próbował jednak już tego w przeszłości i rezultaty tego w postaci American McGee’s Grimm oraz bazującego na Czerwonym Kapturku Akaniero: Demon Hunter, okazały się mocno rozczarowujące, głównie z powodu mocno niskobudżetowego charakteru obu projektów.

Twórca od wielu lat nie jest już aktywny w branży gier. Chciał jedynie dokończyć historię swojej wersji Alicji i to okazało się niemożliwe. W jego wpisie na Patronie wyczuwa się sporą gorycz z całej sytuacji. Trudno jednak do końca dawać wiarę jego stwierdzeniu, że nawet jeśli nowa część serii powstanie, to on nie chce mieć z nią wspólnego. Gdy emocje opadną, podejście McGee może ulec zmianie.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
Klemens
2023-04-08 13:11:47
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow